Suknia z kołem czy bez?

06:25 Ślubne Potyczki 2 Comments



Kółko graniaste czterokanciaste…Odkąd wynaleziono koło, nieustannie pojawia się ono w życiu człowieka. Historia zatacza koło, człowiek co jakiś czas kręci się w kółko, a jak już usiądzie za kółkiem to już w ogóle świat staje obły. Dlaczego więc tak bardzo bronimy się przed wejściem koła w naszą przestrzeń ślubną, czemu na samą myśl o sukni z kołem zaczynamy krzywić nosy, wymyślać wady, argumentować, że będzie nam niewygodnie etc. ? Ano dlatego, że każdy boi się nowości. Skończyły się czasy, gdzie panny na co dzień chadzały w sukni gorsetowej, gdzie dół stroju składała się z wielu warstw krynoliny, więc kobietki nieprzyzwyczajone dziś do sukni innej niż mini już na samym wstępie, w salonie sukni ślubnych mówią halce z kołem wyraźne „nie”. Dopiero usilne przekonywania otoczenia skłaniają je do rozmyślań nad potrzebą wdziania czegoś takiego pod wymarzoną sukienkę i do skorzystania ze starego jak świat udogodnienia. I żeby nie było- ja też broniłam się rękami i nogami przed tego typu ozdobą. Byłam przekonana, że przy wąskiej sukni, bez wielu warstw tiulu, jest ono mi zupełnie niepotrzebne. Myliłam się. Suknia bez koła przy chodzeniu zaczynała wchodzić między nogi, plątała się. Nie miałam wyboru- wzięłam koło (małe, akurat dopasowane do tego typu sukienki) i powiem szczerze, że jestem bardzo zadowolona z powziętej decyzji. Suknia układała się lepiej, w tańcu nie plątała się wcale, a przy siadaniu np. podczas oczepin, ładnie rozkładała się wzdłuż ciała. Teraz widzę więc więcej zalet niż wad tego typu dodatku do sukni, dlatego jeśli mogę, namawiam panny młode na skorzystanie z tego wynalazku. Naprawdę, będzie wam lepiej, wygodniej i mniej stresująco, bo nie będziecie się obawiać o potknięcie o skraj własnej sukni.

2 komentarze:

  1. Mam ślub w sierpniu. Zamówiłam sukienkę przez Internet i to, że koło jest niezbędne w tego typu sukience, to wiem. Ale nie wiem jakie wybrać - z 3 kołami czy z 6 kołami. Pani, u której zamówiłam sukienkę radzi mi 6 kół dla lepszego efektu. Dodam tylko, że dół sukienki składa się z 3 warstw tiulu, a chciałabym uzyskać efekt księżniczki. Proszę o poradę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Teoretycznie im więcej kół, tym sukienka powinna wyglądać bardziej w stylu księżniczki, ale wszystko zależy też od twojej sylwetki. Jeśli jesteś mała i drobna, to już 3 koła powinny tworzyć dobry efekt. Jednak, tak naprawdę, dopiero przymierzenie sukni wraz z kołami da ci pełen obraz tego, czego potrzebujesz i jak wyglądasz w danej sukience.

    OdpowiedzUsuń