Ciasta na wesele latem

15:28 Ślubne Potyczki 1 Comments

Na samą myśl o dzisiejszym temacie posta ślinka mi cieknie z ust. Bo jak pomyślę, że rozprawiać będę o ciastach, ciasteczkach, torcikach to…same chyba dobrze wiecie.. nogi same kierują w kierunku lodówki, tudzież szafki z zachomikowanymi ciastkami (tymi na czarną godzinę oczywiście) a rączki same wyciągają się w kierunku takich przysmaków. Wstyd się przyznać, ale oddałabym ostatnią sukienkę za kawałek czekoladowego ciasta, tudzież dobrej jakości batonika (oczywiście czekoladowego!). Dlatego temat ciast na wesele jest mi jednocześnie bliski i bardzo trudny. Bliski- bo ciastocholikiem jestem od zawsze a trudny- bo jak tu zmagać się ze swoim łakomstwem, kiedy ogląda się tyle zdjęć z przecudnej urody tortami, wykwintnymi ciastami. Ale do rzeczy: Zastanawiałam się, jakie ciasta najlepiej mogą sprawdzić się na weselu. Czy są to ciężkie przysmaki przekładane kremem, czy też lekkie słodkości z galaretką i owocami. Doszłam do wniosku, że to wszystko zależy od pory roku.

Nie odkryję Ameryki, gdy powiem, że latem jest ciepło. Goście tańczą, piją, więc jest im dodatkowo gorąco. Po jakie więc ciasta sięgną w upale, gdy pot cieknie im po plecach? Odpowiedź chyba jest prosta: po orzeźwiające ciasto z owocami np. biszkopt z galaretką i truskawkami, po kruchą babeczkę z lekkim budyniem, po sernik w lekkiej wersji np. z pianą i brzoskwiniami, po jabłecznik na kruchym spodzie. A tort: z pewnością wersja śmietanowa bardziej się sprawdzi niż tradycyjny krem ucierany na maśle, czy masa cukrowa. Ale to oczywiście moje zdanie i takie właśnie ciasta podałabym latem na weselnym przyjęciu.


ciasta na wesele latem





ciasta na wesele

ciasto na lato

ciasto na wesele

1 komentarz:

  1. Wybór ciasta na lato jest dość ciężki z powodu upałów.Szarlotka czy babeczki to fantastyczny wybór. Ważne żeby nie było kremu.

    OdpowiedzUsuń